Pomysł na rodzinny biznes: dlaczego nie organizacja imprez? W czasach pandemii życie towarzyskie nieco zamiera, ale po kryzysie branża imprezowa może mieć nadal przed sobą pewne perspektywy. Okres lockdownu, w którym obecnie znalazła się również Polska można efektywnie wykorzystać poprzez poznanie branży i specyfiki prowadzenia działalności biznesowej w oparciu o organizację imprez. A możliwości jest naprawdę sporo.
Coraz bardziej lubimy zorganizowane przyjęcia
Czasy, w których wesela były organizowane w przydomowych namiotach oraz na wiejskich podwórkach dla wielu osób są już daleką przeszłością. Obecnie państwo młodzi cenią sobie przyjęcia pod dachem, a zapraszanie szerokiego grona sąsiadek oraz ciotek do pomocy w pieczeniu ciast nie jest zbyt popularne. Oznacza to, że branża organizowania imprez ma przed sobą perspektywy. Szybkość życia, nadmiar obowiązków i prędkie tempo narzucone przez różne czynniki sprawiają, że wiele osób, które decydują się na organizację przyjęcia (np. wesela, chrzcin, jubileuszu itp.) chce mieć „wszystko zapięte na ostatni guzik” i gotowe. Zorganizowane przyjęcia, na które goście i organizatorzy po prostu przychodzą są coraz częściej doceniane także w Polsce. Liczy się profesjonalna obsługa, dbałość o detale, dobra organizacja imprezy i zwolnienie organizatorów (klientów) z obowiązków. Jeżeli podejdziesz do organizacji imprez w całkowicie profesjonalny sposób, Twoje wysiłki mogą zostać docenione, ponieważ zadowoleni klienci mogą polecić Cię w gronie swoich znajomych.
Postaw na wyróżniki – cenne atrakcje dla gości
Celując w biznes, którego podstawą będzie organizacja imprez rodzinnych warto mieć na względzie różne dodatkowe usługi, które uświetnią takie uroczystości i nadadzą im przez to jeszcze bardziej wyjątkowego charakteru. Obecnie w cenie są atrakcje i specjalne wyróżniki, które sprawią, że świętowanie będzie jeszcze bardziej wyjątkowe oraz niepowtarzalne. Jakiego rodzaju usługi mogą pojawiać się na imprezach? Mogą być to specjalne dekoracje stołów – np. w postaci pięknie prezentującej się fontanny czekoladowej czy specjalnych piramid z owoców. Innym ciekawym pomysłem będzie wynajęcie budki do zdjęć wywoływanych na bieżąco w trakcie przyjęcia lub zastosowanie specjalnego dymu ciężkiego na weselu, który sprawi, że pierwszy taniec pary młodej będzie spektakularnie prezentował się na zdjęciach. Atrakcje w postaci puszczania balonów, zimne ognie czy foto-lustro to kolejne propozycje, które mogą uświetnić przyjęcie. Wyróżniki stanowią Twój atut oraz cechy, które wyróżniają Cię spośród konkurencji. Jeżeli chcesz zdobyć klientów dobrze byłoby być na bieżąco z modą oraz trendami – odpowiednie wyposażenie sali, obeznanie w aktualnie popularnych atrakcjach może się bardzo opłacić.
Pomysł na promocję biznesu – dobra współpraca z otoczeniem
Aby wypromować swój biznes warto zadbać o dobrą współpracę z osobami, których usługi są w jakimś stopniu komplementarne do naszych. O co konkretnie chodzi? Przykładowo jeżeli masz do dyspozycji salę do wynajęcia na wesele i organizujesz przyjęcia, zostaw swoje ulotki w najbliższej okolicy. Ważne, aby były one dostępne w takich miejscach jak salon fryzjerski, salon beauty, salon sukni ślubnych, kwiaciarnia itd. w Twoim mieście.
Dlaczego? Osoby szykujące się do ślubu często mogą odwiedzać te wszystkie miejsca, a przez to dzięki pozostawionym tam ulotkom mają szansę, aby dowiedzieć się o Twoim biznesie. Dobra współpraca z lokalnym fryzjerem ślubnym czy wizażystą będzie naprawdę dobrą opcją, ponieważ wasze usługi nie są względem siebie konkurencyjne, ale się uzupełniają. W ramach takich współprac możesz polecać młodym parom konkretne miejsca np. kwiaciarnie, w których można kupić piękne bukiety ślubne i dodatkowo prowadząc biznes możesz sam/-a korzystać z ich usług. Profesjonalna obsługa wesela często obejmuje także dekorację sali.
Wypromuj się w Internecie
Obecnie Internet stanowi ciekawe miejsce jeżeli chodzi o reklamę i promocję. Jeżeli nie masz jeszcze pomysłu na stronę internetową, wykorzystaj obecny czas, aby ją zaprojektować. Jeżeli nie znasz się na tym, poszukaj specjalisty, któremu zlecisz wykonanie strony według własnego pomysłu. Zadbaj o odpowiednią liczbę pięknych i dobrze wykonanych zdjęć, na których prezentować się będą sale w różnych odsłonach oraz inne elementy Twoich usług – np. oferowane atrakcje, catering itp. Dobrą opcją będzie też założenie kont na portalach społecznościowych oraz regularne wstawianie postów. Cenne będzie również założenie bloga firmowego dostępnego na stronie. Na takim blogu można pisać na tematy związane z branżą – np. porady o tym jak wybrać dobrą salę na przyjęcie, czym powinna się ona charakteryzować, na co zwrócić uwagę itp. Taki blog to także źródło reklamy oraz promocji. Jeżeli nie masz talentu do pisania lub czasu na to, aby tworzyć teksty na stronę internetową, blog czy portale społecznościowe, zleć to zadanie osobie, która jest obeznana z tematem. Teksty warto opatrzeć ładnymi ilustracjami lub zdjęciami oraz dobrze spozycjonować adres strony internetowej, aby jej wyszukiwanie w wyszukiwarce było łatwo dostępne dla potencjalnego klienta.